A kismama jógát több mint két évtizeddel ezelőtt fejlesztette ki két angol orvos: Dr. Francoise B. Freedman és Dr. Doriel Hall. A módszer ötvözi a jóga távol-keleti tudományát, és azokat a természeti népektől tanult mozdulatokat, amelyeket Francoise a dél-amerikai antropológiai kutatásai alkalmával tanult meg az Amazonas-béli őslakosoktól. Mára a módszer Birthlight néven vált ismertté a világon és főleg Európában. Angliában klinikai környezetben szülésznők és orvosok tanulják annak érdekében, hogy a szülés minél természetesebb és komplikációktól mentesebb lehessen.

Magyarországra 2001-ben jutott el ez az alternatív szülésfelkészítő módszer Toldy Csilla, magyar származású Írországban élő oktató révén, aki Francoise személyes tanítványa. Itthon “kismama jóga” néven terjedt el a köztudatban. Nagy boldogság és külön öröm számomra, hogy Toldy Csilla tanítványa lehettem, és bár a kismama jóga oktatói képzést nem nála végeztem el, a kisbabás és nagy babás jóga oktatói bizonyítványomat az ő általa kidolgozott Kirei rendszer szerint vehettem át. Évente több száz nő szül már ennek a módszernek a segítségével.

A várandósság alatt az asszonyok teste és lelke sok-sok változáson megy keresztül, ami teljesen természetes folyamat. Az eddigi mozgásformák megterhelőek lehetnek a várandós szervezetnek. A kismama jóga célja az, hogy megkönnyítse a várandósság időszakát és felkészítse a kismamákat az örömteli szülésre. A kismamajóga kíméletesen átmozgat. Minden várandósnak ajánlott! A módszer biztonságos, a jógában nem jártas asszonyok, lányok is könnyedén elsajátíthatják. A gyakorlatok összekapcsolódnak a helyes légzéssel, és lazítják, nyújtják a medencét, a gát területét. Segítenek tudatosítani és megerősíteni a szülésben résztvevő izmokat. Fejlesztik és erősítik a tudatosságot.

A kismama jóga olyan technikai elemeket tartalmaz, amely a klasszikus jógával ellentétben nem a hosszú ideig kitartott statikus gyakorlatokra összpontosít, hanem ezzel ellentétben folyamatos, lassú mozgásban tartja a gyakorlót, a kismamát, és ezzel végig lágyan ringatja a születendő gyermeket. A kismama jóga  alkalmazkodik a természet által felkínált fejlődési szakaszokhoz és külön gyakorlatokkal segíti a különböző trimeszterekben lévő leendő anyákat.
A kismama jóga rendszeres gyakorlásával az asszonyok erősnek, fittnek és jól felkészültnek érzik magukat. A várandósság végére megismerik testük és a baba jelzéseit, odafigyelhetnek szükségleteikre. Jobban bíznak a testük ösztönös működésében és magabiztosabbak.

Gyakori kérdések

– Mikor érdemes elkezdeni kismama jógára járni?
Ha még soha nem jógáztál, akkor, ha már betöltötted a 12. terhességi hetet.

– Mit vigyek magammal az órára?
Kényelmes öltözéket, a használt eszközöket általában minden központ vagy oktató adja.

– Mi van, ha nem tudok nyugodtan ülni, hisz addig, amíg nem voltam kismama, állandóan pörögtem?
Azt hiszem, ez a kérdés sok kismamában felmerül, aki addig nagyon aktív életet élt. A várandós időszak egész más, ne várd el magadtól ugyanazt a tempót. Ez az időszak a felkészülés, egy új életről szól, a  kettőtök egymásra hangolódásáról. A kismama jógában vannak intenzívebb gyakorlatok, ahol érezheted, hogy nem csak pihenni mentél le.

– Vannak-e olyan gyakorlatok, amiket nem csinálhatok?
Természetesen vannak, ezért ha csak könyvből szeretnél most nekiállni gyakorolni, előtte látogass el egy képzett szakemberhez, aki megmutatja mi az, amit otthon is gyakorolhatsz.

Bejelentkezés szükséges telefonon a +3620 460 3003 számon vagy emailben: babamamajoga@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük